Olla transvestiitti voi joskus olla todella hauskaa, mutta samalla valitettavasti myös vaikeaa. Kun pukeudun naisena tuntuu hyvältä. En tunne, että olen väärässä vartalossa ja en halua elää vain naisena. Minusta on hyvä, että voin elää molemmat puolet: päivällä olen mies ja illalla ja viikonloppuna nainen. Kun minulla on naisten vaatteet päällä, käytän meikkiä ja koruja tunnen olevan kaunis ja seksikäs. Miehenä en tunne sellaista. En ole semmoinen transvestiitti, joka laulaa lavalla klubeissa tai baareissa ja vetää hirveaa show:ta, mutta pidän kyllä katsoa sitä. Tietysti olla transvestiitti toi myös monia ongelmia meille. Monet haukkuvat meitä kadulla homoksi tai epänormaaliksi. Vaikka nauran sille ja teeskentelen, että se ei haittaa minua, kyllä se sattuu. Joskus katse riittää loukaamaan jonkun ja erittäin paha olo tulee siitä, että lapset pelkäävät minua. En halua olla pelottavaa ja minun mielestä en sitä ole. Olen tosi mukavaa, hauskaa ja ystävällinen tyyppi. Ihminen, sen olen.
Valitettavasti ei kaikki ymmärrä, mitä teemme ja miksi. Jotain tosi kauheaa tapahtui minun ystävälle, joka on myös transvestiitti. Pitkän homobaarin illan jälkeen, hän meni yksin kotiin. Hän oli juonot vähän sampanjaa ja viiniä, mutta ei ollut humalassa. Me muut otettiin taksin ja kysyimme haluaako hän tulla mukaan. Hän vastasi, että hän asuu ihan lähellä ja että häntä se ei haittaa kävellä. Hän käveli siis kotiin kun yhtäkkiä isompi ryhmä ihmistä tuli hänen vastaan. Ystäväni oli pukeudunut naisena ja kun ryhmä tuli lähempä ja näki, että ystäväni on transvestiitti, he haukkuivat hänet. Jotkut miehet ryhmässä olivat hyvin kännissä ja riidasta kehittyi tosi väkivaltainen tappelu. Ystäväni lyötiin ja potkittiin pahasti, mutta kun poliisi tuli paikalle, ryhmä hävisi jo. Tähän päivän saakka ei ketään syytettin tästä asiasta. Ystäväni vietiin sairaalaan, missä hän jäi pari viikkoa. Paitsi mustelmia hänellä oli myös vakavat päävammot, niin että hän oli muutamaa päivää koomassa. Kun sellaista tapahtuu se pelottaa minua hirveästi ja tulee mieleen, että se voi tapahtua helposti minullekin kun olen väärässä paikassa väärässä ajassa. Helsinki voi olla vaarallinen kaupunki, varsinkin yöllä, ja vaikka pidän tästä kaupungista paljon joskus se ahdistaa minuakin. Tähän asti olen ollut onnellinen, mutta onni usein pettää. Samalla mietin, miksi nuoret ihmiset ovat niin aggressiivisiä ja hyökkäävät ihmisiä kadulla. Heidän ei tarvitse pitää tai hyväksyä miten elämme tai pukeudumme, mutta ei tappaakaan tarvitse.


Nilkki ja Lötjönen pöllyyttävät Jetsua.

















Toinen ystävä suositteli minulle deittisivut netissä, joiden osoite on http://www.villiflirtti.com ja http://fi.flirtfair.org. Hän kertoi, että sivut ovat hyviä. Siellä voi, lyhyen ja ilmaisen rekisteröimisen jälkeen, muotoilla oma profiilinsa ja laadata kuvia. Voi ilmeisesti myös katsoa muita profiileja ja lähettää viestejä tai suukkoja. Vastasin, että jos etsin seuraa menen baariin eikä nettiin, koska haluan tutustua tuttavuuteeni henkilökohtaisesti ja heti. Usein pelkkä kuva ei erottaa kovasti reaalisesta ulkonäköstä ja tärkeät asiat, kuten ääni ja haju puuttuvat. Mainitsin myös, että meille transulle tavallinen nettisivu ei toimi. Siksi hän suositteli minulle http://www.transvestiitti.org/transvestiitit.htm, mikä on itse asiassa hyvä sivusto. Valikoima on yllättävän iso ja transvestiitit siellä elävät ympäri Suomea. Voin kuvitella, että varsinkin kun elää pienessä kaupungissa, sivustosta voi olla hyötyä löytämään samankaltaisia ihmisia läheisyydessä. Pääkaupunginseudulla se on kyllä helppo ja tässä on monta baaria ja klubia. Kuitenkin en täällä hetkellä etsin suhdetta. Viihdyn perheeni ja ystävieni kanssa ja se riittää minulle. Jos etsin seksiseuraa sen löytää myös darkroomista homoklubissa ja tietystä internetistä, mutta sitä en etsikään. Minusta seksi on paras kun on rakastunut. Joskus pelkkä seksiä tekee hyvää, mutta yleensä haluan enemmän kuin vain tätä. Mikä tulevaisuudessa tulee tapahtumaan, sitä me emme tiedä. Siksi on pakko nauttia elämää jokaisessa hetkessa täydellisesti. Elä kuin se olisi sinun viimeinen päivä, joka päivä!